Svjetski dan bez mesa (Meatout), pokrenut od organizacije Farm Animal Rights Movement (FARM), obilježava se na prvi dan proljeća još od 1985. godine diljem svijeta, simbolizirajući ponovno rođenje i obnovu prirode, kako bi se potrošačima pomoglo u razvitku zdravije te etički i ekološki prihvatljivije prehrane zasnovane na povrću, voću, mahunarkama i žitaricama.
S ciljem upoznavanja građana s brojnim prednostima prehrane namirnicama biljnog podrijetla i širokom ponudom zdravih, bezmesnih jela i proizvoda, udruga Prijatelji životinja organizira VegeSajam zdrave hrane u subotu 19. ožujka 2011. s početkom u 10 sati na Trgu bana Jelačića u Zagrebu.
Na VegeSajmu će biti prisutno deset izlagača s obiljem proizvoda od voća, povrća i mahunarki, a moći će se degustirati i vege proizvodi poput seitana (pšeničnog mesa), tofua (sira od soje), salama, kobasica, burgera, slastica i mnogih drugih ukusnih bezmesnih jela.
Također, povodom Svjetskog dana bez mesa, Prijatelji životinja pripremili su on-line izdanje knjige ‘Kako postati, biti i ostati vegetarijanac ili vegan’ autorice Juliet Gellatley, čime je ova zanimljiva knjiga postala besplatna i svima dostupna na web stranici www.biti-vege.com.
VegeSajam se održava povodom Svjetskog dana bez mesa, a u sklopu edukativne kampanje Zeleni ponedjeljak koju Prijatelji životinja provode u suradnji s Gradom Zagrebom. Cilj kampanje Zeleni ponedjeljak je dizanje svijesti građana o utjecaju prehrane na zdravlje i pomoć u poboljšanju njihova zdravlja i očuvanja okoliša prelaskom barem jedan dan u tjednu na prehranu namirnicama biljnog podrijetla. Kampanjom Zeleni ponedjeljak grad Zagreb postao je prvi hrvatski grad koji se pridružio ovoj svjetskoj kampanji.
Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, 90% hrvatske populacije konzumira manje voća i povrća od preporučene količine. Svaki drugi građanin umre od bolesti srca i krvnih žila, a te se bolesti u velikoj mjeri mogu spriječiti promjenom prehrambenih navika. Meso povećava razinu kolesterola, kao i rizik od nekih oblika raka, dijabetesa i pretilosti. Kroz kampanju Zeleni ponedjeljak građanima se pružaju informacije koje su potrebne da uključe zdrave promjene u svoju svakodnevnu prehranu, a građani preko web stranice www.zeleni-ponedjeljak.com mogu zatražiti tjedno primanje zanimljivih ‘zelenih’ recepata.
Odgovori